woensdag 12 januari 2011

Boekentips

Voor wie graag wat boekentips wilt, zal ik af en toe een logje schrijven.

Het korte maar wonderbare leven van Oscar Wao - Junot Díaz
- enorm grappig en sarcastisch boek
- won de Pulitzer
- uitgegeven in 2007

Tongkat - Peter Verhelst
- blijft één van mijn favoriete boeken
- origineel en heel visueel geschreven
- dé doorbraak voor Verhelst
- won de Gouden Uil en tal van andere prijzen
- uitgegeven in 1999

Hard-boiled wonderland en het einde van de wereld - Haruki Murakami
- heel fantasierijk boek (maar geen fantasy)
- enorm origineel verhaal
- hierna ben ik 4 boeken van Murakami gaan lezen (achtereenvolgens)
- Murakami won tal van prijzen
- uitgegeven in 1985

4 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n boekenpostje! Ik lees zelf ook heel veel... en wou vroeger ook in een bib gaan werken maar de studies leken me te zwaar ;) Leuk blogje heb je hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @LJ: de studies zijn in ieder geval niet te licht ... thanks voor het compliment ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tongkat heb ik jaren geleden gelezen en was toen ook voor mij een favoriet. De andere twee moet ik eens opzoeken en misschien aan mijn stapel nog-te-lezen toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Joke: Tongkat is idd een prachtig boek.

    BeantwoordenVerwijderen