vrijdag 28 januari 2011

Tarot

Ok, dit wordt een logje over tarot. Een beetje op vraag van Joke en Elke.
Tarot, dus. In 2002 ben ik voor de eerste keer via internet in aanraking gekomen met mensen die met zulke dingen bezig zijn. Ik vroeg toen ook om een legging (schriftelijk dus) en kreeg hem een tijdje later via e-mail. Het is zoals Elke al zei dat het akelig is hoe accuraat zoiets is. Nieuwsgierig hiernaar ben ik een jaar later een tarot deck gaan kopen. Ik heb voor mijn leggingen een schriftje waarin ik alles noteer. Meestal doe ik ze voor mezelf maar ik heb ze ondertussen ook al een paar keer voor anderen gedaan. Het is een soort zelfkennis wat eruit voorkomt. Inzichten die ik krijg. Een leidraad, does that make any sense? Ondertussen heb ik een ander deck wat voor mij veel gemakkelijker werkt. Met meer Keltische symbolen.

Dit is mijn oude tarot deck.
Van het nieuwere deck vind ik geen afbeeldingen.

6 opmerkingen:

  1. 't Is toch iets raars, hé. Ze zouden het me moeten vertellen, ik zou het niet geloven.

    Ik heb trouwens de afgebeelde kaarten en vind die ok.

    Ken jij trouwens de betekenis van elke kaart? Ik moet toch wel elke keer in het boek gaan kijken, hoor. Ik haal ze dan ook maar zelden uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk naar de afbeelding en dan associeer ik. Zo werkt het voor mij. Ik ga zelden de betekenis van de kaart opzoeken. Maar dat andere deck werkt veel suggestiever.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een faery tarot-deck daar zit ook een 3-card draw systeem in. Scary hoe accuraat die soms kunnen zijn, maar die kaarten zijn zo speciaal dat ik vaak de betekenis moet opzoeken. Van een gewoon tarotdek kan ik vaak inderdaad zelf interpreteren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een faery oracle (dus geen tarot) en dat zijn ook vrij moeilijke kaarten. En dan ga ik ook soms betekenissen opzoeken maar soms kan ik zelf wel interpreteren. Ken je het faery oracle van Brian Froud, Endimi?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. http://www.wildwisdom.net/faery%20oracle.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind de kaarten steeds zo mooi, en ze blijven mysterieus voor mij. Ik moet toegeven dat ik er een beetje kritisch tegenover sta, mijn mam heeft me afgelopen week nog mijn horoscoop gezocht volgens de maya-kalender, daar moest ik een beetje bij fronsen, maar dat was dan ook wel een heel complex systeem. Er blijft wel telkens iets hangen van wat gezegd wordt, dus zo kritisch ben ik nu ook weer niet :)

    BeantwoordenVerwijderen