zondag 16 januari 2011

Vrienden van vrienden

Vrienden van vrienden leren kennen, dat gaat niet altijd gemakkelijk. Gisteren was zo’n voorbeeld. Van hoe het wél kan. We waren uitgenodigd voor een drink door een vriendin. Haar vriend was er natuurlijk. Maar er kwam nog een bevriend koppel en hen had ik nog nooit gezien maar wel al veel over gehoord. Ja, in de goede zin. Lief had hen tijdens een BBQ al leren kennen waar ik niet naartoe kon. En nadien hoorde ik vooral het woord sympathiek een aantal keren. De man van het bevriend koppel bleek nog een jaargenoot te zijn van lief van tijdens hogere studies. Maar méér wist ik niet.
Op café bekeek ik alles een tijdje van op een afstand. Eerst praatte ik vooral tegen degene die langs mij zat. Maar later ook tegen de rest. En ik merkte meer en meer dat het klikte. En dat deed deugd. Het werd een fijne avond die uiteindelijk tot half 2 heeft geduurd.

10 opmerkingen:

  1. Mijne frank is weeral heel laat gevallen, maar nu pas heb ik dus door wie je bent/vroeger was ;-) Blij dat ik terug kan komen meelezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @LJ: welcome back ;). Nu ben ik wel héél erg benieuwd waardoor je frank (euro) is gevallen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, je hebt al een bloggeschiedenis, Liesetje? Ik denk niet dat ik je ken:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Ilse: neen, toen kende ik jou nog niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. altijd leuk om mensen te leren kennen. Toch als het klikt natuurlijk. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. fijn dat je zo genoten hebt van de vrienden van vrienden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liesetje, dat zie ik als je bij mij reageert. Hier nergens hoor!

    BeantwoordenVerwijderen