maandag 27 januari 2014

"Dit is mijn huis, dit is de deur" (lyrics van De Mens met Frank Vander Linden)

Waarom eens geen post in de vorm van foto's? Ik koos ervoor om mijn huis eens te laten zien ...

Een tijdje geleden vroeg Deborah Hamar (zie linken rechts van mijn blog) in de reacties om wat meer foto's te mogen zien van mijn huis. Wel, hier zijn ze. Ik vond dat het tijd was om ze te delen. Want ondertussen woon ik er al bijna 1,5 jaar. Ja ... de tijd vliegt.
Voor wie het verhaal niet mee heeft ... In mei 2010 kocht ik een eigen huis. Samen met de hulp van mijn architect, mijn vriend, mijn ouders en een aantal vrienden en vriendinnen verbouwden we het. Ondertussen woonde ik in bij mijn ouders. Het is nog niet helemaal af op een aantal kleine dingen na. Zoals bijvoorbeeld een mooie brievenbus, bel en huisnummer. De zolder moet nog geverfd worden. De deurstijlen boven zijn nog niet af. De ingebouwde kast van de badkamer moet er nog komen. En zo kan ik nog wel wat dingen opsommen. Maar ik ben super blij met mijn eigen plek!

My home, my place. De draad opzij moet nog begroeid geraken met klimop. Erlangs is een servitude naar een parkje achter mijn huis. De tuin is vorige lente aangelegd en moet natuurlijk ook nog groeien. Deze foto is van vorige zomer.


De keuken. Het is een open keuken geworden met veel kasten waar ik ook mijn wasmachine en poetsgerief in kwijt kan. Ook een extra lavabo zit achter de kasten. Achter het keukeneiland is de eethoek.
Keuken + eetplek. Hier zie je de keuken langs de andere kant, vanuit de eetplek. Achteraan aan het raam is mijn bureau. Ertussen is een zitplek.
Eetplek. De zwarte en witte rekjes zijn al vervangen door drie witte Billy boekenrekjes (IKEA). Opzij zie je een groot raam waar een uitsparing is om wat planten en een zetel te zetten. Op deze manier komt er meer licht binnen in het huis.
Bureau. Waar het raam is, is de straatkant. De deur (met voorlopig een gordijn) komt uit in de hal waar een toilet is en de trap naar de eerste verdieping.
Zitplek. Een paar maanden geleden kochten we deze nieuwe zetel (IKEA). De zitplek is vlak langs de keuken en dat is fijn als iemand aan het koken is. Zo kan hij/zij nog mee babbelen.

5 opmerkingen: